7900 0450
Nysgjerrig på fremtiden?
Magic Circle - Norges
største spåsenter
Få svar fra<br />klarsynte på<br />e-post!

Få svar fra
klarsynte på
e-post!

IRENE SUNSHINE -vi har alle svarene i oss

IRENE SUNSHINE -vi har alle svarene i oss

GRO ANITA – populær «trollkvinne» med sterkt klarsyn

GRO ANITA – populær «trollkvinne» med sterkt klarsyn

Hvilken hunderase passer til deg?

Hvilken hunderase passer til deg?

Spå deg selv med terninger

Spå deg selv med terninger

Mannen i ditt liv – ja, hvem er egentlig det?

Mannen i ditt liv – ja, hvem er egentlig det?

Stjernetegn og helse

Stjernetipset denne gangen tar for seg kroppens helse i sammenheng med livsstil. Bruk tid og kjærlighet på deg selv.

Tips en venn på e-post

Tekst: Randi Bjærum

Nytt år og nye muligheter. Aviser, internett og ukeblader flommer over av tips og råd om hvordan du kan kvitte deg med overflødige julekilo.  Det er mange slankekurer som lover snarlige resultater slik at du på 1-2-3 får drømmekroppen, men det kan tvinge deg til et levesett som ikke gjør noe godt for deg på sikt. Ta hensyn til kroppens behov. Bli kjent med din egen kropp, og hva som fungerer for deg. Vi gjør oppmerksom på at dette ikke er en medisinsk guide og at du ved diett, plager, sykdom og annet konsulterer lege før du setter i gang med din nye livsstil. 

 

Væren

Konkurranseorientert og utålmodig som du er krever du snarlige resultater. Du kan ha energi til å følge en lynkur i noen uker som gir rask effekt, deretter mister du tålmodighetene. Sett deg delmål. Det ideelle for deg er å dele en eventuell vektreduksjon i etapper der du tar små pauser i mellom. Du er alfor selvstendig og utålmodig til å være en lagspiller så dette er et løp du gjør best selv, på samme måte som trenningen. Velg trenning som er høy intensiv, eksplosiv og gir deg adrealinkick for eksempel aerobic, fjellklatring, kickboksing, step og løping i alle former. Tester dine egne grenser.  Atkins dietten være noe for deg siden den er høy på proteiner og har lite karbohydrater. Kombinert med intensiv trenning vil du kunne se resultater raskt. 

 

Tyren

Som den konservative livsnyteren du er som elsker komfort, luksus og kvalitet har du også en forkjærlighet for god mat. Skal du lykkes i å legge om til en annen livsstil må du se det som et langsiktig mål. Lag en plan og visualiser resultatet. Sett opp trenningstider for en uke eller måned om gangen. Kostholdet ditt må være balansert. Du trenger alle matgrupper, men ta utgangspunkt i grønnsaker. Spesielt de som forbrenner sakte i kroppen for eksempel brun ris og grovt brød. Tørket frukt er også en fin ting, men pass på sukkerinnholdet. De du kjøper kan være skjulte kaloribomber. Det beste resultatet får du om du tørker de selv og oppbevarer de i tette bokser. Trenning får du best utbytte av ved å bevege deg i naturen. Gå eller løp deg en tur i skogen. 

 

Tvillingene

Rastløs, leken og vitebegjærlig som du er en livsstil og et kosthold som tilfredsstiller ditt behov for variasjon, ellers mister du fort interessen og sklir ut. Du bør gå for et kosthold som har en bredde og som viser balanse. Å lage en liste/dagbok over det du har oppnådd inspirerer og motiverer deg. Du bør unngå å ”ta med deg” en matbit i farten. Småsnacks, mellom måltider og take away kan ha mange skjulte kalorier. Travel som du er så er det heller ikke alltid lett for deg å få satt deg ned å spise et måltid i fred og ro. Bestem deg for at i X antall uker skal du ta hensyn til deg selv, og spise planlagte og regelmessige måltider. Trenning som kan supplementere bør ha høy intensitet, med fengende musikk. 

 

Krepsen 

Mat og følelser henger samme hos deg som er Kreps. Når livet blir tøft så er det Krepsen som trøster, koker kaffe og serverer hjemme bakte boller. Det er et naturlig instinkt for deg å skape komfort og velvære med mat, og det kan føre til at du fort sliter med unødvendige kilo. Magen er kroppens nervesentrum og den må fungere for at du skal ha det bra. Ta hensyn til det når du legger opp til en sunn livsstil. Velg mat som ikke har for sterkt krydder, men inneholder mer av naturens egne råvarer.Siden du er født i et vanntegn finner du velvære i alle trenningsformer som har et element av vann. Svømming; vann-aerobi, vann polo etc. Trenning som tar utgangspunkt i magesenteret/chakra som Tai Chi, er også noe for deg. 

 

Løven

Energisk, ildfull og sjarmerende som bare en Løve kan være liker du å involvere flere i det du holder på med. Skal du legge om livsstilen, få med deg flere slik at det blir lystbetont. Finn en trenningsform som du brenner for. Mange løver skulpterer sin kropp ved hjelp av trenning akkurat som en billedhugger gjør i sitt materiale. Velg en kombinasjon av styrketrenning, og en form for høy eksplosiv intens trenning som for eksempel tennis eller squash. Du elsker livets gode side, også i matfatet. Begrensning er nøkkelordet her. Nyt dine godbiter og velg gjerne den maten du trives best med, men pass på at du fyller mest grønnsaker på tallerken. Da vil mye reguleres av seg selv. En Fedon Lindberg diett som er rik på variasjon, men lav på karbohydrater er noe for deg.

 

Jomfruen

Unngå ekstreme dietter der du skal leve på en type mat, som egg-kuren og lignende over tid. Jomfruen hersker over tarmsystemet og magen er kroppens barometer hos deg. Det er viktig at du lever sunt, med regelmessige måltider bestående av fiber og mye grønnsaker. En jevn tilførsel av vann sikrer balansen i kroppen. Grete Roede metoden der du skal ha litt av alt, og leve så regelmessig som mulig med over 300 gr grønnsaker hver dag er noe som passer deg som er født i Jomfruen tegn. Trenning er viktig, og for et sensitivt nervesystem som noen kan ha, kan magedans, pilates og yoga være med å roe og styrke kroppen. God gammeldags gymnastikk er og glimrende.

 

Vekten

Balanse og harmoni er viktig for deg som er Vekt. Du trenger å føle deg ivaretatt og elsket, ellers vil behovet for noe søtt erstatte de primære behovene dine. Vekter har en tendens til å legge på seg hele livet. Selv om dere har timeglassfigur kan formene lide etter hvert som årene går. Unngå et kosthold som inneholder for mye sukker så pass på din glykemisk indeks (GI). Den forteller hvordan mat påvirker blodsukkeret. . Vekten hersker over lymfedrenasjen og nyrene så rikelig tilskudd med vann gjennom hele dagen er viktig for å opprettholde energien. Estetiker som du er bør maten se både delikat og appetittvekkende ut. Trenning som innehar dans, pilates eller yoga er noe for deg. Rødsprengt ansikt og svette er ikke din favoritt ting. Det bør være både sosialt og hyggelig, så inviter med deg flere. 

 

Skorpionen

Skorpionen er født i et fast tegn, og når du har etablert en vane kan det være vanskelig å bryte av med den. Det er derfor kjempeviktig at du allerede i ung alder blir bevisst på hva du tilrettelegger for helsens skyld. Du har selvdisiplin, og en viljekraft over gjennomsnittet når du har bestemt deg for noe, så pass på at du ikke går til det ekstreme. For deg er det ikke snakk om å gå på en slankekur, men å tilrettelegge for permanente vaner som kan vare livet ut. Å faste en gang i uken for å rense kroppen er fint for en skorpion. Ta en dag der du lever på frukt, grønt og ulike grønnsaksjuicer.Statisk trenning der du ved hjelp av intervaller bygger opp kroppen som for eksempel linjegymnastikk, styrketrenning og bodybuilding er dine primære trenningsformer.

 

Skytten

Optimist, nysgjerrig og utforskende er du åpen for alternative måter å se livet på. Det gjelder også når det kommer til helse.  Du er reiseglad og ditt kosthold kan være inspirert av det som kommer fra de mange verdenshjørner. Enten det er orientalsk eller sydeuropeisk er et kosthold bestående av grønnsaker, ris, fisk, nøtter og rosiner som er tilberedt i wok eller under grill noe som tilfaller deg. Du er naturlig i bevegelse hele tiden og trives best i naturen. Det går sjelden en dag der du ikke får din daglige dose frisk luft. Trenningsform som passer ekstra godt for deg er løping og sykling. 

 

Steinbukken

Strukturert, konservativ og systematisk som du er har du kontroll over de fleste områder av livet. Når det kommer til mat er du født i et av de tegnene som liker norsk husmannskost best. Du liker å spise middag hver dag, og kjøttkaker, fisk, oksesteik er gode retter. Alt som serveres med saus og poteter tilfaller deg. Din store svakhet er at du er glad i kaker og gjærbakst, noe som kan føre til en generell vektøkning.Trenning er ikke det du synes er morsomst. Du trener best hvis du skal bevege deg fra punkt A til punkt B. Du må ha et mål med turen. Gå gjerne til og fra jobb hvis du har mulighet til det.

 

Vannmannen

God helse er skrevet i stjernene for deg, men hvis du ønsker å gå ned i vekt, eller forbedre din helse på annet vis, kan det å holde seg til en diett over lengre tid bli vanskelig for deg. Du liker din frihet og bryter gjerne ut av situasjoner, eller et spesielt levesett, hvis du føler deg regulert og kvalt. Det beste for deg er å gjøre ting på din egen måte. En måte å få kontroll på et eventuelt matinntak er via hypnose, eller andre virkemidler som healing av enkelte kroppspartier. Vannmannen hersker over nervesystemet og for å holde dette i balanse er det viktig at du spiser mat med mye B-vitamin, som for eksempel tunfisk og egg. 

 

Fiskene

Empatisk, intuitiv, fantasifrik og kreativ som du er kommer du lengre med en mykere linje enn en tøff kur som setter harde krav til deg. Irritasjon kan lett oppstå i lymfesystemet og mave-/ tarmregionen så ting må utføres med entusiasme og glede, og minimalt med tvang. Blir situasjonen  for tvangspreget faller du ut. Du som er født i Fiskene tegn er mer enn andre avhengig av vann, både til utskylling og renselse. Svømming, bad og andre vannaktiviteter styrker energien din. Som kokk er de fleste fisker kjent for at de kan skape et mesterverk av få råvarer. Hvitløk, sjømat og asiatisk mat er noe som fungerer for deg. Dine beste trenningsformer er dans, svømming, eller noe som er vannrelatert, som for eksempel vannpolo. 

Slik blir 2016 for deg! Bestill et personlig årshoroskop fra Henning Hai Lee Yang.