7900 0450
Nysgjerrig på fremtiden?
Magic Circle - Norges
største spåsenter
Få svar fra<br />klarsynte på<br />e-post!

Få svar fra
klarsynte på
e-post!

Mannen i ditt liv – ja, hvem er egentlig det?

Mannen i ditt liv – ja, hvem er egentlig det?

INGHILD - treffsikre spådommer i fortid, nåtid og fremtid

INGHILD - treffsikre spådommer i fortid, nåtid og fremtid

GRO ANITA – populær «trollkvinne» med sterkt klarsyn

GRO ANITA – populær «trollkvinne» med sterkt klarsyn

EMBLA - svarer på kjærlighetsspørsmål

EMBLA - svarer på kjærlighetsspørsmål

ALVA - dyktig klarsynt samtaleterapeut

ALVA - dyktig klarsynt samtaleterapeut

Tung høst? Her er løsningen

Høsten kan være tung å komme gjennom. Mangel på lys gjør at mange blir deprimerte og nedstemte ved tanken på den lange, mørke vinteren vi har foran oss. Nå er det viktig å fokusere på det positive, pleie kropp og sjel og se hva vi kan gjøre for å gjøre hverdagen litt lettere. Her er noen tips.

Frisk luft

Når høstmørket kommer sigende, og det er rått og kaldt ute, er det fristende å sitte inne med varme på peisen og noe godt å spise og drikke. Ta deg likevel tid til en halv times spasertur hver dag. Å komme seg ut i frisk luft får oss til å tenke klarere og bedre. Fysisk aktivitet forebygger også en rekke alvorlige sykdommer. Så tips nr. 1 blir altså: Ta på varme klær og kom deg ut!

Ønsker du å vite mer? Nå kan du snakke Gratis med en klarsynt fra Magic Circle i hele 3 minutter!

Trim

Kroppen er skapt for bevegelse. Mange har stillesittende arbeid og sliter med belastningssykdommer. For å forebygge dette, trenger man å mosjonere, men mosjon skal være lystbetont. Velg deg en aktivitet som du liker ekstra godt, enten det er bassengtrening eller trening med vekter og apparater. Eller du kan melde deg på et dansekurs. Det er en fin og effektiv måte å trimme på.

Les også:
Healing: Underverker for kropp og sjel

Stress ned

Trim og avspenning går hånd i hånd. Stress kan føre til mange plager og sykdommer. For å jobbe med pust og avspenning kan du prøve yoga, meditasjon , Qi-gong eller andre avspenningsteknikker.

Spis riktig

Det er viktig for helsen å spise riktig mat og få i seg nødvendige næringsstoffer.  Man kan bli ganske frustrert av å lese i ukeblader, der ernæringsfysiologer strides om hva som er riktig kosthold, for eksempel når det gjelder lavkarbo-dietter. Lær deg å tolke kroppens signaler om hva som er bra for deg. Trenger du hjelp, ta kontakt med en kostveileder eller ernæringsterapeut.

Rensekur

Kroppen har godt av en rensekur en gang i blant. I helsekostforretninger kan du velge blant flere gode faste- og rensekurer. Dette vil stimulere fordøyelsen til å kvitte seg med giftstoffer, og man føler seg vel og lett i kroppen etter en slik kur. Glem ikke å drikke rikelig med vann.

Søvn

Mange lider av søvnproblemer. Prøv å ha faste rutiner på å legge deg og stå opp. Unngå sovetabletter. Ta heller et varmt bad med beroligende oljer, legg vekk dagens bekymringer eller skriv de ned i en notisbok. Ikke vær sulten før du skal legge deg. Spis et lett måltid. Får du ikke sove innen en time, kan du stå opp, lage deg en kopp varm melk med honning mens du slapper av i godstolen med en god bok (NB: Ikke for spennende lektyre). Etter en stund, blir du sannsynligvis trett og kan gå og legge deg igjen. Høyst sannsynlig kommer søvnen lettere denne gang.

Styrk immunforsvaret

Om høsten må vi lade batteriene og trenger gjerne litt ekstra påfyll av vitaminer og mineraler for å være bedre rustet til å møte vinteren. Sjekk at du får i deg nok omega 3, antioksidanter, vitamin C og D. Vitamin D får vi gratis fra solen om sommeren, men er derfor en mangelvare på høsten og vinteren. En skje med honning er heller ikke å forakte, så bruk det gjerne som søtningsmiddel i teen.

Lysterapi

Forskning har påvist at lys gir økt energi og stimulerer hjernen vår. I mørketiden kan det være en utfordring å få nok dagslys. Da kan du i stedet prøve lysterapi, som blant annet kan hjelpe mot søvnvansker og vinterdepresjoner. Sjekk om det finnes behandlere i nærheten av der du bor eller gå til anskaffelse av egen lampe.

Bedre livskvalitet

Om høsten og vinteren er vi mindre sosiale, og vi er mer tiltaksløse. Vi slapper av hjemme, synker ned i sofaen foran TVen og har ikke overskudd til å gjøre noen verdens ting. For å komme ut av den onde sirkelen er det viktig å gjøre noe som stimulerer og inspirerer: Oppsøk venner eller be noen hjem til deg, ta et kurs, gå og hør på foredrag, eller bestill deg en billett til en konsert eller en teaterforestilling. Du kan også gi deg selv en opplevelse med aromaterapi, noe som gjør underverker for stive muskler og ledd. Husk at humøret bedres betraktelig når man har noe å se frem til.

Tenk positivt

Høsten er en utrolig vakker og fargerik årstid, men du må åpne opp for å se alt det vakre som er rundt deg. Sug inn den friske høstluften og gled deg over livet. I stedet for å ”deppe” over hverdagens trivialiteter, så prøver du heller å endre ditt tankemønster. Tenk positivt, og lær deg å se muligheter i stedet for hindringer. Møt verden med et åpent sinn.

Sist, men ikke minst: Smil til verden, - og verden smiler til deg!

Nysgjerrig på hva fremtiden bringer? Spør på e-post

GOD HØST fra Trine Spillum